Business Networking & Teambuilding

07.02.2014 09:35

Business Networking & Teambuilding

Sport spojuje firmy

 

Jaká je zkušenost firem v České republice  s využitím firemního sportu pro mobilizaci firemní atmosféry a teambuilding?

Firemní sport nabízí několik silných  impulsů pro úspěšnou tvorbu pozitivních vztahů jak uvnitř firmy tak i pro navázání nových kontaktů mezifiremních. Klíčovým je přirozený zájem a široká paleta aktivit a sportů od skialpinismu, horských kol, běhu, sjezdového lyžování, běhu na lyžích až po pokerové turnaje, šachy, šipky, což umožňuje zapojení všech zaměstnancům. Sportovní atmosféra je asi obecně jedním z nejlepších tmelem mezilidských vztahů. Nadšení a radost spojené s aktivním pohybem jsou zcela přirozeným katalyzátorem pozitivních mezilidských vazeb.

Jak konkrétně teambuilding formou firemního sportu probíhá?

Vysoký efekt teambuildingu pomocí firemního sportu vychází z intenzity a zároveň dlouhodobosti. Ve spojení s jednotlivými akcemi, např. České sportovní firemní hry, se ve firmách zvedne atmosféra očekávání, jak jejich vlastní firemní tým dopadne. Na akci samotné je sounáležitost daného týmu pod společným logem velmi silná a ze zkušenosti z minulých let víme o vysokém zájmu také zbytku firmy o výsledky jejich firemních reprezentantů. Řada interních časopisů připodobňuje návrat firemního týmu z firemních her k návratu hokejistů z MS. Poháry a medaile jsou vystaveny a v prostorách firmy připomínají úspěchy firemního týmu.

Stále oblíbenějšími jsou také celoroční sportovní programy, které Asociace firemních sportů pro své členy pořádá.Business Run Charity je například celoroční soutěž organizací z celé České republiky, o to která firma naběhá na oficiálních běžeckých závodech více kilometrů (průměrováno na počet zaměstnanců). Do této akce se tak mohou pod logem a v rámci svého týmu zapojit zaměstnanci v průběhu celého roku a ve všech koutech České republiky. Silným momentem akce Business Run Charity je fakt, že uběhnuté kilometry je možné proměnit principem 1km = 1 Kč pro účely charity. Některé firemní týmy si dali například za cíl na běhat za rok 50 000 km a celá firma včetně všech poboček tak přispívá svou vlastní aktivitou a zdravým pohybem na charitu. Ze zkušenosti víme, že akce tohoto typu vyvolávají ve firmách silnou pozitivní atmosféru a přirozený pocit sounáležitosti firemního týmu.

Jaké jsou zkušenosti s business networkingem v rámci firemního sportu?

Těší nás, že samotné managementy firem začaly Asociaci firemních sportů zcela přirozeně vnímat jako business klub, kde je možné se setkat se zajímavými lidmi a navázat přínosné kontakty. Akce České sportovní firemní hry dávají dva dny prostoru a velmi příjemnou sportovní atmosféru pro seznámení a posílení mezifiremních vztahů. Důležitým faktem je, že akce se zúčastní zástupci všech levelů managementu a že se zde setkají například jak obchodní ředitelé, HR manažeři tak i členi top managementu.

V rámci programu her probíhá i networkingový večer a prezentace firem. Například o setkání firemních managementů s vrcholovými sportovci formou motivačních přednášek je velký zájem a setkají se zde firmy z celé České republiky, např. výrobní firma Benteler ze severu Čech a Moravskoslezské cukrovary z jihu Moravy. Promísení bankovních domů, obchodních společností, výrobních firem a dalších organizací prakticky na jednom hřišti je v tomto jedinečné. Setkání firmy Lorea´l a Gebrüder Weiss pod volejbalovou sítí, plavecký souboj společností ABB, ČEZ, Linet a například Kooperativa jsou opravdu jedinečnými mezifiremními setkáními, na které navazují velmi přátelské vazby.

Často zaznívají jména velkých a úspěšných firem.  Jsou akce Asociace firemních sportů otevřené i menším nebo dokonce začínajícím firmám?

Akcí se účastní i firmy s dvaceti a méně zaměstnanci. Majitelé těchto menších firem vítají možnost dát svým zaměstnancům silný impuls pro jejich teambuilding a osobní zkušenost, že i takto malá firma může být na “jednom hřišti“ s největšími firmami republiky.

Slovo závěrem?

Rád bych poděkoval všem managementům a osobnostem, kteří firemní sport a jeho pozitivní efekty na firemní kulturu v České republice podporují. Je pro nás ctí osobní podpora ministra zdravotnictví pana Hegera myšlence firem v pohybu a záštita pana Vlasáka, místopředsedy Evropského parlamentu nad chartou FAIR PLAY BUSINESS.

Velmi si vážíme také spolupráce s českými vrcholovými sportovci, kteří se našich akcí účastní a jsou motivací všem firemním sportovcům a to nejen v oblasti sportovních aktivit ale především v osobní zodpovědnosti, houževnatosti a férové snaze uspět ve světě pro dobré jméno České republiky. Horolozec Radek Jaroš,biker Jan Hruška nebo atletka Zuzka Hejnová velmi pozitivně ovlivnili atmosféru v řadě firemních týmů a jsou často součástí i interních akcí firem, které je vzali za své vzory ve snaze dosáhnout úspěchu.

V neposlední řadě bych chtěl poděkovat českému reprezentantovi v badmintonu Petru Koukalovi, který svým silným příběhem a osobností pozitivního sympaťáka ukazuje řadě firem jak překonat krizi a mobilizovat síly pro další úspěchy.

 


Vítězné firemní týmy


 


 

 

 

Hlavní partneři

 
 

 

 
   
 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Chci dostávat info

Chci dostávat info

Staňte se fanouškem

Linkedin

Staň se fanouškem na Facebooku

Google+ 


© 2017, České sportovní firemní hry – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Akci České sportovní firemní hry organuizují AFS a společnost KASTY s.r.o.

Nahoru ↑